انتخابات

پنجشنبه ۷ تیر و در سالن بزرگ هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور مراسم قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی برگزار شد.

تحلیل گروه تیم ملی فوتبال در مقدماتی جام جهانی در گفت‌وگو با تیموریان/ تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار است در سه گروه ۶ تیمی از سپتامبر ۲۰۲۴ تا ژوئن ۲۰۲۵ برگزار شود و دو تیم برتر از هر گروه مستقیم جواز حضور در جام جهانی را کسب خواهند کرد. تیم‌های سوم و چهارم گروه‌ها نیز باردیگر در دو گروه سه تیمی بازی می‌کنند و تیم‌های برتر گروه‌ها به عنوان سهمیه‌های هفتم و هشتم آسیا راهی جام جهانی می‌شوند. برای نیم سهمیه باقیمانده نیز طبق روال قبل بازی پلی‌آف با تیمی از قاره دیگر برگزار خواهد شد.

به همین منظور پنجشنبه ۷ تیر و در سالن بزرگ هتل ماندارین اورینتال کوالالامپور مراسم قرعه کشی این مرحله برگزار شد. مهدی مهدوی کیا بازیکن اسبق تیم ملی ،امیر قلعه نویی و مهدی محمدنبی در این مراسم حاضر بودند.

گروه A: ایران، ،قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان، کره شمالی

گروه B: کره جنوبی، عراق ،اردن، عمان، فلسطین، کویت

گروه C: ژاپن، استرالیا ،عربستان،بحرین، چین، اندونزی

تیم ملی درگروهی قرار گرفت که شاید در ظاهر ساده به نظر بیاید. مربی تیم ملی فوتبال ایران که خود سال‌ها بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به دست بسته و میادین پرشماری را تجربه کرده اما عمیقاً با این استدلال مخالف است. آندرانیک تیموریان معتقد است رشد فوتبال قاره کهن در جام ملت‌های آسیا کاملاً محسوس بوده و نباید گول ظاهر برخی تیم‌ها را خورد. مربی تیم ملی می‌گوید:« اینکه برخی اعتقاد دارند گروه ما ساده است را اصلاً قبول ندارم. ما در جام ملت‌های آسیا ژاپن را بردیم اما به قطر که همیشه درمقابل ما با مشکل مواجه بوده و بردهای کمی دارد، باختیم.

این تجربه نشان می‌دهد فوتبال در آسیا پیشرفت محسوسی داشته است و تیم‌های کوچک‎تر آسیا خود را به تیم‌های بزرگ‌تر رسانده‌اند. فوتبال در آسیا دیگر مانند گذشته نیست که یک تیم فاصله زیادی با رقبا داشته باشد. زمانی بودکه شما وقتی مقابل فلان تیم درجه دو یا سه قرار می‌گرفتید از قبل می‌توانستید خودرا برنده بازی بدانید اما این ماجرا متفاوت شده و جام ملت‌های آسیا نشان داد فاصله تیم‌ها کاهش یافته است. تیمی مانند تاجیکستان یا حتی فلسطین در جام ملت‌های آسیا فراتر از انتظار ظاهر شدند و ما نباید تصور کنیم با بازی‌های ساده‌ای مواجه خواهیم بود. همین کره شمالی یا قرقیزستان که در گروه ما هستند می‌توانند درد سرساز شوند، حالا قطر و امارات و ازبکستان که جای خود دارند».

تیموریان درباره آماده سازی تیم ملی برای حضور درجام جهانی فوتبال نیزگفت:« قطعاً حضور درجام جهانی فوتبال نیازمند یک آماده سازی است و ما برای قطعی شدن حضورمان در جام جهانی آینده نیازمند یک کار مداوم هستیم و باید با قدرت به کارمان ادامه دهیم. قطعاً برگزاری منظم مسابقات لیگ برتر در آماده سازی تیم ملی نقش بسیار مهمی خواهد داشت ضمن اینکه باشگاه‌ها هم باید کمال همکاری را با تیم ملی داشته باشند. سال بسیار سرنوشت‌سازی پیش روی تیم ملی فوتبال ایران است و همه باید دست به دست هم بدهیم تا زمینه‌ساز حضور تیم ملی در جام جهانی شویم.

اینکه تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی افزایش یافته نکته مثبتی است اما از یک سو اگر خودمان را از پیش برنده تلقی کنیم هم کار سخت خواهد شد و خیلی از تیم‌ها مترصد حضور درجام جهانی هستند ویک لغزش از تیم‌های بزرگ سبب می‌شود این قبیل تیم‌ها به جام جهانی بروند. به اعتقاد من در همین گروهی که ما قرار گفتیم هم احتمال بروز شگفتی وجود دارد. شما شک نکنید هم امارات و هم ازبکستان دوست دارند به جام جهانی بروند و این کار را برای ما دشوار می‌کند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.